مطالب جدیدی که امکان طرح سوال از آنها در آزمونهای سال جاری میرود

درحال نزدیک شدن به آزمون های حقوقی هستیم، البته آزمون وکالت و قضاوت نزدیک تر از آزمون کارشناسی ارشد است. داوطلبان محترمی که حداقل در یکی از آزمون های مذکور در سال 1390 شرکت داشتند بایستی تجربه کرده باشند که قوانین و آراء وحدت رویه جدید نقش فعالی در آزمون ها دارند.

مطالب جدیدی که امکان طرح سوال از آنها در آزمون های سال جاری می رود

 بنام یزدان پاک

درحال نزدیک شدن به آزمون های حقوقی هستیم، البته آزمون وکالت و قضاوت نزدیک تر از آزمون کارشناسی ارشد است. داوطلبان محترمی که حداقل در یکی از آزمون های مذکور در سال 1390 شرکت داشتند بایستی تجربه کرده باشند که قوانین و آراء وحدت رویه جدید نقش فعالی در آزمون ها دارند. مصداق بارز این مساله سوالات مطرح شده از رأی وحدت رویه 721 در آزمون کارشناسی ارشد و وکالت سال گذشته بود.

سعی می شود در این مطلب به مرور زمان بخش های مختلفی از قوانین و آراء وحدت رویه جدید معرفی شود که به جرات می توان گفت قطعاً از مطالب مطرح شده در این پست سوال طراحی خواهد شد.

از داوطلبان عزیز خواهشمندم فقط نظرات راجع به این موضوع را در این مطلب درج کنند تا مورد استفاده دیگران قرار گیرد؛لذا نظرات غیرمرتبط با موضوع این مطلب ( مانند پرسش راجع به انتخاب رشته) به هیچ وجه نمایش داده نمی شود.

از مدیران سایت ها و وبلاگ های دیگر نیز تقاضا داریم در صورتی که مطالب را در سایت یا بلاگ خود درج می کنند، لینک وکالت را درج کنند.

1- آرای وحدت رویه:

  • رأی وحدت رویه ۷۲۵
  • رأی وحدت رویه 724
  • رأی وحدت رویه 723
  • رأی وحدت رویه 722

2- قوانین:

1. در ماده 13 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 ترک فعلی جرم دانسته شده شده است که مطابق آن، ترک فعل کنندگان جرایم موضوع این ماده به مجازات ماده 606 ق.م.ا. محکوم می شوند. نکته بعدی در مورد این ماده این است که در نظر داشته باشید که در فصل اول این قانون اشخاصی مشمول آن شده اند که تا آزمون سال قبل با این ترک فعل مجرم نبوده اند!

مثال: کارشناس رایانه کانون کارشناسان رسمی دادگستری از یکی از مراجعه کنندگان این کانون رشوه می گیرد. ریاست کانون کارشناسان رسمی دادگستری از این امر مطلع می شود ولی این مسأله را به مرجع قضایی مربوطه اطلاع نمی دهد.

2. در «قانون تجارت الکترونیکی » (مصوب 17 / 10 / 1382)، اعمال زیر جرم انگاری شده اند: کلاهبرداری رایانه ای،نقض حقوق مالکیت های فکری) شامل نقض حقوق مؤلف، نقض اسرار تجاری و نقض علائم تجاری)، جعل رایانه ای و سرانجام نقض حقوق انحصاری ( دربرگیرنده نقض حقوق مصرف کننده و قواعد تبلیغ، و نقض حمایت از داده پیام های شخصی ). به مواد 67 تا 77 دقت کنید.

3.  نظریه مشورتی در مورد اصلاح آئین نامه قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد