ابلاغ

اوراق اخطـاریه و ضمـائم آن در محلی که در دادخـواست تعییـن نموده اید ابلاغ میگردد. در صورت تغییر نشانی، فوراً محل جدید و مشخصات صحیح را به صورت کتبی به دفتر دادگاه اطلاع دهید. چنانچه این امر را به اطلاع دادگاه نرسانید اوراق قضایی به نشانی سابق شما ارسال شده و شما در جریان دادرسی پرونده خود قرار نگرفته، چه بسا این عدم اطلاع، باعث اتفاقاتی در پرونده خواهد شد که به ضرر شما خواهد بود. به عنوان مثال از اعلام آدرس جدید خودداری نمودید در این بین نظریه کارشناسی واصل پرونده گردیده، دفتر شعبه نیز اخطاریه ملاحظه نظریه کارشناسی و اظهار نظر نفیاً و یا اثباتاً را برای شما به نشانی سابقتان ارسال می کند. به جهت عدم حضور شما در این مکان از این تصمیم دادگاه مطلع نشده اید و مهلت اعتراض به آن نیز می گذرد، چنانچه نظریه کارشناسی مورد قبول شما نباشد و قصد اعتراض به آن را داشته باشید به این خواسته شما ترتیب اثر داده نشده و حقوق قانونی شما با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین به این قسمت توجه کامل نمایید.

چنانچه خوانده دعوی بوده و همه اوراق ارسالی از دادگاه به شما ابلاغ نگردید و در میان اوراق نقصی را مشاهده میکنید در اسرع وقت با اخطاریه دادگاه، به شعبه مربوطه مراجعه نموده و سایر اوراق را با احراز هویت خود از دادگاه تحویل گرفته، به عبارت دیگر در جریان کامل دعوی مطروحه از سوی خواهان و مدارک پیوست آن جهت دفاع قرار بگیرید. به طور مکرر اتفاق افتاده که شخص خوانده در جریان طرح دعوی خواهان قرار گرفته، لکن همه اوراق به وی ابلاغ نگردیده و این سهل انگاری وی برای اخذ مابقی اوراق، باعث گردیده تا نتواند در جلسه دادگاه دفاع لازم را بنماید و محکوم شده است.

نکته بسیار مهم در مبحث ابلاغ اوراق دادگاه، ابلاغ حضوری و یا غیابی است که فعلاً طورمختصرتوضیح داده امـا در بحـث اعتـراض به رأی ( واخـواهی، تجـدیدنظر خواهی ) مشروحاً در این قسمت بحث خواهد شد.

چنانچه اخطاریه دادگاه به رویت خودتان رسیده است و یا اینکه به هر طریق دیگری درجریان طرح دعوی از سوی خواهان قرار گرفته اید و برای تاریخ جلسه دادگاه لایحه ارسال نموده اید و یا اینکه در جلسه دادگاه حاضر شدید، رأی دادگاه در خصوص شما حضوری خواهد بود و فقط ظرف مهلت 20 روز از تاریخ رؤیت دادنامه ( رأی دادگاه ) حق اعتراض به دادگاه تجدید نظر استان را دارید البته اگر در جلسه دادگاه و یا لایحه تقدیمی خود اقرار ننموده باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد