حذف ماده 25 لایحه جامع وکالت رسمی

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از حذف ماده 25 لایحه وکالت که در حقیقت استقلال این کانون را زیر سوال می‌برد، خبر داد.


رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد:‌ وکیل باید به نحوی عمل کند که قاضی به سمت واقعیت‌ها سوق داده شود، به قوانین و نظامات احترام بگذارد و مراقبت‌های لازم را در جریان دادرسی به عمل آورد. وی همواره باید بر دانش خود بیافزاید و موظف است اسرار موکل خود را حفظ کند.

افتخار جهرمی با اشاره به مطالبی که اخیرا پیرامون کانون وکلا و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا مطرح شده، اظهار کرد: یکی از افرادی که دواطلب کارآموزی بود، در آزمون مردود شد. وی به مراجع مختلف از جمله شعبه 25 دادگاه عمومی شکایت کرد. این شعبه به طور اشتباهی بعضی از اوراق را که مربوط به کانون وکلا نبود به این کانون ارسال کرد. بعد از امضاء نامه‌ای برای عودت این اوراق در دبیرخانه کانون، اشتباهی در درج تاریخ صورت گرفت که این فرد نسبت به این امر شکایت کرد در حالی که مشخص بود اشتباه تایپی صورت گرفته است.

ولی این شخص طرح شکایتی می‌کند مبنی بر اینکه اتحادیه بدون مجوز از وزارت کشور فعالیت می‌کند در حالی که اتحادیه در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده و شخصیت حقوقی دارد و اگر لازم بود که وزارت کشور در این رابطه اجازه دهد، وظیفه ثبت شرکت‌ها بود که این موضوع را بیان کند. بنابراین از این جهت این شکایت غیر وارد بود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در مورد لایحه ارسالی از قوه قضاییه در امر وکالت، گفت: ماده 25 لایحه، استقلال کانون وکلا را به کلی از بین می‌برد. در حال حاضر این موضوع در کمیسیون فرعی هیات دولت مطرح است و مژده می‌دهم در جلسه‌ای که بنده حضور داشتم ماده 25 به طور کلی حذف شد.

افتخار جهرمی اطمینان داد که کانون وکلا کلیه تلاش خود را در کمیسیون حقوقی مجلس خواهد کرد که چنین قانونی هرگز تصویب نشود و گفت:‌ نباید استقلال کانون وکلا را که نتیجه همکاران ما در آن زمان است از دست بدهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد