لایحه قانون مجازات اسلامی به زودی به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون قضایی مجلس از ابلاغ لایحه قانون مجازات اسلامی به رئیس جمهور خبر داد.

رئیس کمیسیون قضایی در گفت‌وگو با فارس خبرداد
لایحه قانون مجازات اسلامی به زودی به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون قضایی مجلس از ابلاغ لایحه قانون مجازات اسلامی به رئیس جمهور خبر داد.

اللهیار ملک‌شاهی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه لایحه قانون مجازات اسلامی با 51 ایراد از سوی شورای نگهبان مواجه بود ما پس از بررسی‌های گوناگون، ایرادات مطرح شده را برطرف و تذکرات شورای نگهبان را در لایحه قانون مجازات اسلامی اعمال کردیم.

وی افزود: لایحه مذکور طی یک نامه تقدیم رئیس مجلس شد تا به شورای نگهبان ارسال شود، از آنجایی که رئیس مجلس نسبت به لایحه قانون مجازات اسلامی دیدگاه‌هایی را مطرح کرده بودند جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس و اعضای کمیسیون قضایی برگزار و دیدگاه‌ها‌ بررسی شد که در نهایت مقرر شد تا لایحه مجددا به شورای نگهبان ارسال شود.

ملک‌شاهی تصریح کرد: در صورت تأیید نهایی شورای نگهبان لایحه قانون مجازات اسلامی به کمیسیون قضایی ارجاع می‌شود تا ما آن را به رئیس‌جمهور ابلاغ کنیم.

رئیس کمیسیون قضایی در پایان با تأکید بر اینکه تمدید قانون فعلی مجازات اسلامی مشکلی را برای محاکم قضایی ایجاد نخواهد کرد گفت: تا زمان اجرای قانون جدید مجازات اسلامی، قانون فعلی در دستور کار محاکم قضایی است.

نظرات 1 + ارسال نظر
عطار سه‌شنبه 12 دی 1391 ساعت 10:35 ب.ظ

سلام
من چندتاسوال کلی و مهم داشتم.البته چون سرتون الان شلوغه توقعی ندارم که زود جوابمو بدید
1-توازمون ارشد سه عنوان مدنی داریم:مدنی/تعهد ات/اشخاص تا وصیت/هر3تاش که زیرمجموعه حقوق خصوصی ضریب 3 هست؟؟؟؟
2-متولد68ام.واقعا راست که بخاطر شرط سنی 25 سال حتی نمیتونم ازمایشی هم تو کانون شرکت کنم؟؟؟یعنی باید 2 دوسال دیگه صبر کنم؟؟؟
3-برای شرکت برای ازمون وکالت حتما باید مدرک دستم باشه؟
4-اختبار و ازمون 181 چیه؟؟؟
5-ازمون قضات فقط برای منصب قاضی؟؟برای مشاوره قاضی یا قاضی علی البدل یا بازپرسی ازمونش یکی نیست؟جدا برگزار میشه؟توسط قوه قضاییه؟نمیدونید حدودا تاریخ ثبت نامش کیه؟؟
5-متون فقه من خیلی ضعیف.برای ارشر از پس تستا برنمیام.کتاب های صدری میخونم.به غیر از کتاب دکتر لطفی چه کتابی بهم معرفی میکنید؟
البته همونطور که گفتم سوالام خیلی کلی لطف بزرگی در حقم میکیند اگرحتی شده خلاصه با ایمیل جوابمو بدید
خداقوت

با سلام
1- در رشته خصوصی فقط مدنی ضریب 3 دارد و فقط باید به مدنی جواب داده شود بقیه مثلا تعهدات مال حقوق خانواده است
2- در کانون وکلا فقط حداکثر سن تبیین شده یعنی در کانون مرکز حداکثر 40 سال و در بقیه کانونها حاکثر 50 سال و حداقل پیش بینی نشده است
3- برای شرکت در کانون گواهی فارغ التحصیلی کفاف می باشد یعنی به لفظ فارغ التحصیل اشاره شده باشد
4-ما 2 نوع وکالت داریم 1- کانون وکلا 2- مشاوران قوه قضاییه یا همون ماده 187 که در آزمون کانون وکلا به محض قبول شدن تا 18 ماه کارآکوزی بعدا اختبار میگیرند اما در مشاوران به محض قبولی مصاحبه باید قبول شد بعد کارآموزی شروع میشود
5- از 3 سال پیش قوه قضاییه برای مدت 5 سال قاضی استخدام میکند که امسال قاضی شورای حل اختلاف خواست که خانم ها هم مجاز به شرکت بودندو ثبت نام تمام شد و جواب افراد قبول شده هفته پیش اعلام گردید
6- کتاب متون فقه صیادی موسسه چتر دانش
با سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد