دکتر محمد حسین شهبازی

   دکتر محمد حسین شهبازی متولد سال 1350 در تهران است. ایشان در سال 1372 موفق به اخذ مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه تهران گردید و در این مدت توأمان به تحصیل زبان فرانسوی هم می پرداخت. در سال 1374 در مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه تهران و النهایه در سال 1382 پس از حضور در کلاس درس بزرگانی همچون دکتر ناصر کاتوزیان و دکتر بهروز اخلاقی و . . . موفق به اخذ درجه دکترای حقوق خصوصی با پایان نامه « مبانی جواز و قابلیت رجوع در اعمال حقوقی » گردید. ایشان در سال 1381 با طی دوران کارآموزی و موفقیت در آزمون اختبار به عنوان وکیل پایه یک دادگستری مشغول به کار گردید. دکتر شهبازی استادیار دانشکده علوم انسانی تهران شمال و از اساتید بنام حقوق مدنی و اصول فقه است. از تالیفات دکتر شهبازی می توان به کتب زیر اشاره کرد:

ـ مبانی لزوم و جواز اعمال حقوقی؛

ـ مجموعه تست های طبقه بندی شدۀ حقوق مدنی؛

ـ مجموعه سئوالات اصول فقه؛

ـ صحیح ترین و کامل ترین قانون مدنی(در دست انتشار).

گفتنی است که ایشان در تهیه، تکمیل و بروز رسانی کتاب «قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی» تألیف استاد بزرگ دکتر ناصر کاتوزیان جزو یاران ایشان بوده و هستند.

ایشان به کمک دوستانشان در سال 1383 به تأسیس موسسۀ فرزانگان دادآفرین اقدام نمودند که بازدهی موسسه از سال 1386 تاکنون سیر صعودی داشته و نتایج خیره کننده ای را در خصوص رتبه های اول کانون وکلای دادگستری از خود به جای گذاشته است.

دکتر محمد حسین شهبازی علاوه بر اینکه بر دروس حقوق مدنی و اصول فقه تسلط کامل دارند، بر منطق و ادبیات هم مسلط هستند و جزو کسانی می باشند که معتقدند یک حقوقدان خوب باید علاوه بر تسلط بر حقوق به سایر رشته های مرتبط با آن، تسلط حداقل نسبی داشته باشد و به قول خودشان باید چند بعدی باشد. ایشان به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی و ایتالیایی مسلط هستند و عقیده دارند دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق حداقل باید به زبان های انگلیسی و فرانسوی مسلط باشد تا از منابع خارجی به بهترین شکل ممکن استفاده کند؛ شاید جالب باشد که بدانید ایشان در پایان نامۀ کارشناسی ارشد خودشان در کنار سایر منابع از چهار کتاب فرانسوی هم استفاده کرده بودند که ترجمۀ هر یک از آنها به تنهایی می توانست عنوان یک پایان نامۀ مجزا را داشته باشد و همین موضوع نشان دهندۀ تلاش و پشتکار و صد البته هوش بالای دکتر شهبازی می باشد.

دکتر شهبازی همیشه یکی از افتخارات خود را شاگردی در محضر درس جناب دکتر کاتوزیان می دانند و جالب است که بدانید جناب دکتر کاتوزیان هم از محمد حسین شهبازی به عنوان بهترین شاگرد خود تاکنون یاد می کنند.

شاید عکس بالا نشان دهندۀ گوشۀ کوچکی از همین رابطۀ نزدیک بین استاد و شاگرد باشد.

مطمئن باشید در سال های نه چندان دور از دکتر شهبازی چیزهای بیشتری خواهید شنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد