بیوگرافی دکتر مهدی شهیدی

متولد 1313، قزوین - اخذ گواهی اجتهاد - وکیل پایه یک دادگستری - اخذ دکترای دولتی در حقوق خصوصی از فرانسه - استاد و از اعضاء هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی(دانشگاه ملی سابق) - استاد نمونۀ دانشگاه شهید بهشتی در سال 1372 - استاد نمونۀ دانشگاه های کشور در سال 1380 و . . .

خودزندگینامه نوشت دکتر مهدی شهیدی:

اینجانب مهدی شهیدی، استاد دانشکدۀ حقوق دانشگاه شهید بهشتی(ملی سابق) [در سال 1313] در یک خانوادۀ فرهنگی و علمی در شهر قزوین زاده شدم و پدرم را در سنین کودکی از دست دادم.

پس از دورۀ ابتدایی و متوسطه به اخذ دیپلم ریاضی و مدارک دانشگاهی، به موازات مطالعات در ادبیات عرب، منطق، فلسفه، فقه، اصول و سایر علوم مربوط و اخذ گواهی اجتهاد نائل آمدم.

پس از موفقیت در مسابقۀ ورودی دانشگاه در رشته های مختلف ریاضی، ادبی، طبیعی مانند علوم ریاضی، پزشکی، حقوق و اقتصاد، رشتۀ حقوق دانشکدۀ حقوق دانشگاه تهران را برگزیدم؛ پس از گذراندن دوره های لیسانس و فوق لیسانسِ حقوق خصوصی با درجۀ ممتاز و با گذراندن دورۀ کارآموزی، پروانۀ وکالت دادگستری را به دست آوردم؛ سپس به کشور فرانسه عزیمت کردم و ظرف مدت کوتاهی که تا آن زمان سابقهای برای آن معلوم نشده، دوره D.E.S را در حقوق خصوصی و D.E.S در علوم کیفری را طی کردم و دکترای دولتی(Etat) را در حقوق خصوصی اخذ کردم و رسالۀ دیگری برای دکترای علوم کیفری در پاریس ثبت کردم که پس از بازگشت به ایران به علت اشتغال زیاد مجال گذراندن رساله این رشته را نیافتم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد