شمول ماده 687 مجازات اسلامی


دادستان قزوین: خلاء قانونی در برخورد با سارقان تجهیزات برقی و مخابراتی نداریم


دادستان قزوین یکی از شیوه‌های لازم برای پیشگیری و شناسایی تجهیزات برق و مخابرات را استفاده از دوربین، توسط مخابرات اعلام کرد.

دادستان قزوین: خلاء قانونی در برخورد با سارقان تجهیزات برقی و مخابراتی نداریم


دادستان قزوین یکی از شیوه‌های لازم برای پیشگیری و شناسایی تجهیزات برق و مخابرات را استفاده از دوربین، توسط مخابرات اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین که با موضوع بررسی علل سرقت و تخریب دستگاه‌ها و تأسیسات مخابراتی در سطح استان قزوین برگزار شد، افرود: ماده 687 به صراحت بیان می‌دارد که هر کس در وسایل و تأسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل شبکه های آب و فاضلاب، برق، نفت، گاز، پست و تلگراف و تلفن و مراکز فرکانس و ماکروویو (مخابرات) و رادیو وتلویزیون مرتکب تخریب یا ایحاد حریق یا از کارانداختن یا هر نوع خرابکاری دیگر شود بدون آن‌که منظور او اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس از سه ماه تا 10 سال محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: این محکومیت شامل سد و کانال و انشعاب لوله کشی و نیروگاه های برق و خطوط انتقال نیرو و مخابرات (کابل های هوای یا زمینی یا نوری) و دستگاه های تولید و توزیع و انتقال آنها که با هزینه یا سرمایه دولت یا با سرمایه مشترک دولت و بخش غیر دولتی یا توسط بخش خصوصی برای استفاه عمومی ایجاد شده و همچنین علایم راهنمایی و رانندگی و سایر علایمی که به منظور حفظ جان اشخاص یا تأمین تأسیسات فوق یا شوارع و جاده ها نصب شده، نیز می شود.

دادستان قزوین اضافه کرد: با دقت در این ماده قانونی در می یابیم که علت تعیین این مجازات سنگین نشان دهنده اهمیت موضوع از نگاه قانونگذار است بنابراین در برخورد با سارقان در اینگونه موارد خوشبختانه با خلاء قانونی مواجه نیستیم.

وی تصریح کرد: امروزه به دلیل توسعه امر اطلاع رسانی و مدرنیزه شدن امور بایستی برای حفظ و ارتقاء پدیده ارتباطات کوشیده و با دست های ناپاکی که درصدد ایجاد خرابی در تجهیزات ارتباطی هستند برخورد قاطع و سریع صورت گیرد.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: برای تسریع در رسیدگی به امر سرقت تجهیزات مخابراتی ابتداء لازم است مخابرات وقوع سرقت و تخریب تجهیزات ارتباطی را سریع به مراجع انتظامی گزارش و شکایت خود را به دادسرا اعلام کند تا در مدت زمان کمتری متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شود.

وی عنوان کرد: در خصوص سیستم سرمایشی سایت‌های بی.تی.اس از آنجایی که این سیستم فاقد محافظ است امکان سرقت آن افزایش یافته در نتیجه برای جلوگیری از سرقت باید این سیستم در حفاظ های مناسب نگهداری شود.

دادستان قزوین اعلام کرد: یکی دیگر از اقدامات مناسب نصب دوربین های مدار بسته در محل های استقرار این سایت هاست، در واقع در دو حوزه می‌توانیم با این بزه برخورد کنیم؛ یکی از طریق پیشگیری است که با نصب دوربین امکان پذیر است و دیگری اقدام مقابله ای است که از طریق دستگیری سارقان محقق می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد